وبلاگ علوم قرآن و حدیث

به نام خدا. در این وبلاگ دروس، کتب، مقالات و صوت مربوط به رشته علوم قرآن و حدیث قرار می گیرد. آدرس کانال تلگرام: 🆔 @quranied

وبلاگ علوم قرآن و حدیث

به نام خدا. در این وبلاگ دروس، کتب، مقالات و صوت مربوط به رشته علوم قرآن و حدیث قرار می گیرد. آدرس کانال تلگرام: 🆔 @quranied

وبلاگ علوم قرآن و حدیث
نویسندگان

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
آبان

جمع قرآن در زمان زندگانی حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)


عبدالهادی فقهی زاده

در آغاز، یادآوری این نکته ضروری است که در این نوشتار، سخن از جمع‌آوری قرآن و چگونگی سازمان یافتن آیات و سور از آنجاست که بدون توجه به این مباحث، اساساً مسالة تناسب آیات و سور را نمی‌توان بدرستی مورد بررسی قرار داد. سخن درباره تناسب آیه‌ها وقتی وجه درستی دارد که ترتیب آنها را در ساختمان سوره‌ها به اشاره وحی متکی بدانیم و آن را از سوی پیامبر (ص) معرفی کنیم. همچنین وجود تناسب میان سوره‌ها آنجا قابلیت پژوهش می‌یابد که معتقد باشیم در کار تنظیم آنها دستی از وحی دخیل بوده است. به هر تقدیر ، گفتگو در این باره مستقیماً به نتایجی بر می‌گردد که از مبحث گردآوری قرآن و کیفیت تنظیم آن عاید شود. 

  • مرتضی رحیمی
۲۸
آبان

تفسیر المیزان گویا



     ترجمه فارسی تفسیر المیزان (چاپ دفتر انتشارات اسلامی، ۲۰ جلد)، برای اولین بار در ایران، در استودیو دفتر فرهنگ معلولین در حال گویا سازی میباشد. طبق طرحنامه قرار است در پایان سال ۱۳۹۵ همه مجلدات آن آماده و رایگان در اختیار عموم علاقه‏ مندان قرار گیرد.

    بخش‏های مختلف این پروژه با تلاش این افراد در حال پیشرفت است: منصوره ضیائی‏ فر مدیر بخش استودیو و کتب گویا؛ مریم هامون‏گرد و زهره احمدی گویندگان در استودیو؛ سعید محمدیاری و بهادر مظاهری بخش ویرایش فنی؛ اباذر نصر مدیر بخش ویرایش علمی؛ سید رضا حسینی امین مدیر بخش کنترل نهایی‏.

لازم به ذکر است که تا کنون صوت 10 جلد نخست این تفسیر حاضر و لینک دانلود هر یک قرار داده شده است.

*** لطفا برای دانلود صوت هر قسمت کلیک بفرمایید.

دانلود بخش اول از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش دوم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش سوم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش چهارم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش پنجم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش ششم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش هفتم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش هشتم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش نهم از صوت ترجمه تفسیر المیزان

دانلود بخش دهم از صوت ترجمه تفسیر المیزان




  • مرتضی رحیمی